1,5 maand verder! Stage, tours en familiebezoek - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu 1,5 maand verder! Stage, tours en familiebezoek - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu

1,5 maand verder! Stage, tours en familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Sorry, mijn excuses voor mijn trouwe volgers! Het is alweer 1,5 maand geleden dat ik mijn laatste verslag online heb gezet, veel te lang geleden dat ik iets van mij heb laten horen.. Ik maak het goed met jullie, maar zal me inhouden en geen pagina's volschrijven zoals de andere keren!

De laatste keer dat ik schreef zat ik in het regenachtige Tauranga, overstromingen dode schapen langs de kant van de weg en ga zo maar door. Het weer zat niet echt mee, maar gelukkig ging ik naar Auckland en had ik er niet heel veel last van. Sinds woensdag 11 Juni "woon" ik al in Auckland... Tsja het is iets anders dan krabbendijke. Ongeveer 375 keer meer inwoners, Auckland is de 5de grootste stad ter wereld, en als je zegt dat je uit een gat komt wat krabbendijke heet kijken ze je raaar aan. Nee het is totaal anders dan ons ken ons in "ons dorpje"! Maar ook wel leuk om eens mee te maken.
Al vrij snel had ik een kamer gevonden en kon ik die komen bekijken. Een leuke kamer en dichtbij mijn stage. Ik loop zo ongeveer 5 kilometer per dag, dus aan mn beweging kom ik wel! Maar nu toch maar besloten dat ik ga hardlopen moet iets doen, want elke avond ben ik vrij en heb ik niks te doen hier! Behalve films kijken... Jaa eindelijk kan ik weer films kijken, mn laptop is kapot gegaan (een van de redenen dat ik geen bericht kon plaatsen, soms zit het mee en soms zit het tegen) dus ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht...

Maar weer even terug naar mijn aankomst in Auckland... Het was warm en ik zeulde me weer verloren aan te veel tassen, gelukkig hoefde ik ook helemaaal geen stijle weg omhoog op te lopen met mn backpack.. Het hostel was leuk, en had een super gezellige roomie! Daar spreek ik nu nog regelmatig mee af. Het eerste weekend in Auckland mocht ik meteen mee op tour, dus ik ging weer weg uit Auckland en op weg naar de Coromandel. Daar was ik nog niet geweest dus vond ik het wel leuk dat ik daar naartoe mocht! :) Mooie omgeving en een leuke trip gehad! Daarna op maandag begon mn stage dan!

Nu zit ik alweer in mn 7e week van mn stage! De eerste 2 weken zat ik samen met 2 andere stagiaires, super gezellig en zijn we ook nog meerdere keren op stap gegaan. Waar ik onder andere mn skydive heb gewonnen! Helaas kon ik die niet gebruiken omdat het die weken veel te slecht weer was in Auckland.. Eerst een week gigantisch veel wind en daarna 2 weken regen.. soms zit het mee en soms ..........
Niks aan te doen, als het goed is mag ik nog een keer gratis gaan skydiven met het werk! Dus dat komt nog wel goed, skydiven, bungyjumpen? en vanalles en nog wat...

Ben nu al op diverse tours mee geweest en vanalles en nog wat gedaan. Een super gave swing gedaan... Dat was niet mijn bedoeling om dat te gaan doen, toen ik het zag dacht ik letterlijk: mooi ik ga hier staan en foto's maken van die gekken die dat wel gaan doen.. Jammer genoeg dacht mn baas daar anders over en had hij al geregeld dat ik gratis de swoop kon doen... Toen kreeg ik het toch wel even benauwd, je wordt namelijk in een zak opgehesen tot op 40 meter hoogte en dan moet je zelf aan een koortje trekken zodat je naar beneden valt! Van te voren had ik wel even een schietgebedje gedaan, scheet 7 kleuren in mn broek.. Ach nu ik dit overleeft heb kan ik ook wel gaan skydiven! Dus dat komt er ook een keer aan, ben me er nu al mentaal aan op het voorbereiden!

Ongeveer 2 weken geleden kwam hier ook het tragische nieuws binnen van de vlucht van AMS-KUL.. Niet te geloven dat dit nog gebeurd in 2014, kan er ook niet met mn gedachte bij dat het is gebeurd. Hier beleef je het veel anders dan als je thuis was geweest. Je hoort er zo af en toe wel wat van, staat wat van in de kranten maar niet zo veel als in NL. Wat natuurlijk ook begrijpelijk is, 194 onschuldige mensen.. Ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar ben blij dat ik er op dit moment ver vandaan zit en dat het hier “veilig” is. Al kijk ik er niet naar uit om terug te vliegen, maakt de mens toch altijd een beetje angstig! Maar gelukkig is dat pas over 3 maanden!
Afgelopen 2 weekenden ben ik bij pap, mam en moniek geweest! Echt super om ze hier in NZ te zien.. Maar ter gelijke tijd ook super raar, je bent zover van huis af en dan zie je ze hier na 2,5 maand. Maar wat was ik blij en natuurlijk moest ik wat traantjes wegpinken… Ben en blijf en grote softie! De eerste nacht verbleven we ergens in de middle of no where en hadden we niks geen bereik met niemand. Dus ze konden mij ook niet bereiken om me op te halen, dus hadden ze maar gebruik gemaakt de telefoon van de accommodatie en ’s avonds de telefoon van een wild vreemde! Op vrijdagavond rond een uurtje of 8.15 pm werd ik dan ook afgezet bij een bar. Mam stond me buiten al op te wachten… Ik kan het me nog zo voor de geest halen, haha! Ben dat weekend verwend, niet normaal… Allemaal cadeaus gehad, en van oma ook al cadeaus gehad voor mn verjaardag! Je bent en blijft een zeeuw, dus mooie zeeuwse knopjes(oorbellen) gehad en een ketting met een zeeuwse knop. Een mooi horloge van lieve heleen en ruud! Thankkss!!! En vanalles en nog wat, kan nog wel even doorgaan… Maar dat bespaar ik jullie!
De volgende dag moesten we weer verder naar de volgende accommodatie op naar rotorua. Daar was ik al geweest, dus kon ik mooi de weg wijzen aan pap hoe die het beste kon rijden! Super mooi weer onderweg en mooi uitzicht op het skigebied van NZ. De desertroad is echt een mooie weg (voor foto’s zie FB), en elke keer als ik mount doom zie ben ik stiekem wel trots op mezelf dat ik die tocht heb gelopen! Als het kan ga ik het zeker nog een keertje doen!  Onderweg vanalles laten zien en ’s avonds heb ik samen met moniek lekker gekookt. En zondag was mn laatste dag alweer, de tijd gaat echt snel… Weer naar Wai-o-Tapu gegaan en kwam daar ook nog een vriendin tegen uit Auckland.. En ik mocht gewoon terug rijden, wat een vertrouwen!!! Zoo gaaf, eindelijk weer eens auto gereden, dat mis ik wel echt, auto en motor rijden…. Rond 5 uur werd ik afgezet bij de bushalte en begon mijn 3 uur durende busrit naar Auckland weer…
Het laatste weekend van pap, mam en moniek was iets boven Auckland en ze kwamen mij dan ook hier in Auckland ophalen. Daarna wat spullen bij mij thuis opgehaald en zijn we vertrokken naar de laatste acco… Een super mooi huisje, een leuke openhaard er weer in. ’S Avonds weer gekookt en foto’s bekeken op mn nieuwe laptop! Pff dat waren er wel veel, zo ongeveer 2500 in totaal denk ik zo! Haha je moet wat he in 3 maanden tijd. Zaterdag zijn we richting wat stranden gegaan en lekkere strandwandelingen gemaakt! Was het lekker weer voor en ook wel fijn om eens buiten de stad en in de natuur te zijn! ’s Morgens zijn we naar de bekendste Farmers market van NZ geweest, was wel een leuk marktje, heel klein en heeft wel iets weg van een franse markt. Op het strand naar schelpen gezocht en beetje lomp lopen doen met moniek! Altijd leuk om je “kleine” zusje een beetje te klieren haha, daar blijf je een oudere zus voor! :P ’s Avonds heerlijk uit eten geweest, alleen was het zoveel dat ik niet eens mn hoofdgerecht op kon, dus maar om een doggy bag gevraagd. Maar wilde nog wel een toetje, oke dat was ook veel te groot maar ijs kan je niet meenemen dus moest ik helaaaas de helft laten staan. Maar het was zooo lekker! Daarna heerlijk voor de openhaard met een glaasje wijn gezeten… Balen dat ik thuis geen openhaard heb.. Dan bedoel ik in NL en in het huis in NZ…. Zondag gingen we naar een Kauri park.. Deze bomen zijn de grootste bomen van NZ.. Kunnen duizenden jaren oud worden, maar omdat de Maori’s ze gekapt hebben en voor kano’s hebben gebruikt zijn er nog maar een paar overgebleven (nogmaals, foto’s staan op fb). Geweldige bomen met een omtrek van 7 meter doorsnee… Echt gigantisch, daar kan je wel achter verschuilen hoor en hoef ik mn buik niet eens in te houden hahahahaha! Jammer dat het weer vandaag nogal wisselvallig was, dus konden we niet super veel doen! Nog naar een haventje gegaan en wat gedronken, daarna naar huis gegaan omdat de koffers toch ook ingepakt moeten worden. Kwam de eigenaar ook nog langs en kregen we een fles wijn van de eigen wijn die ze hier verbouwden (we sliepen op een soort van “wijnboerderij”). Die moest natuurlijk ook geproefd worden en moest ook vandaag nog leeg! Weer lekker gegeten en wijn gedronken.
Maandagmorgen vroeg op en ontbijten, lekker een eitje.. hmmmm heerlijk! Rond 9 uur vertrokken we richting Auckland, tijd om ze op het vliegveld uit te zwaaien, moeilijk en emotioneel.. Tot over 3 maanden… Ik ben blij dat jullie zijn langsgekomen en ondertussen ook weer veilig zijn geland! De tijd gaat super snel, heb genoten van de tijd die we samen hebben doorgebracht.. Kijk er naar uit om in november weer opgehaald te worden op het vliegveld maar ga eerst hier nog 3 maanden genieten van het mooie land! NEEE ik wil zeker nog niet naar huis..
Iedereen die ik ontmoet heb hier in NZ gaat naar huis en vaak is Auckland het eindpunt van hun reis, maar dat maakt het niet altijd even leuk.. Want iedereen gaat verder en ik blijf in dit geval hier! Maar weet zeker dat ik veel van de mensen die ik hier heb ontmoet terug ga zien… In europa, china of waar dan ook ter wereld!

Dikke knuffel uit het mooie NZ!

Ps. Meiden (bok) heb een nieuw trainingsshirt gekocht! Kom maar op met die trainingen voor de 3e DIVISIEEE!!! Jaja wat een nieuws, ben heel blij maar ook super zenuwachtig! Gaat voor mij zeker zwaar worden.

  • 03 Augustus 2014 - 09:10

    Lia:

    Zo eindelijk weer een verslag van je

  • 06 Augustus 2014 - 13:47

    Marjet:

    Weer een super leuk stuk Ingrid! Wat fijn dat je je ouders en je kleine zus weer even gezien hebt. Als ik lees dat je iig 5km per dag loopt, zal het misschien wel meevallen met je conditie als je terug komt. Ik denk dat je zo weer mee kan spelen, misschien een beetje balgevoel krijgen maar dat komt ook wel goed. Heeeel veel plezier nog! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 10319

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 07 November 2014

De andere kant van de wereld!

Landen bezocht: