AMAZING Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu AMAZING Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu

AMAZING Sydney

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 November 2014 | Australië, Sydney

Daar gaan we dan, het vliegtuig in.. Maar 3 uurtjes vliegen vanaf Auckland en dan staan we al in Sydney. Net alsof ik op vakantie ga naar Spanje of Portugal, maar nu sta ik dan aan de andere kant van de wereld. We volgen over de stad en zat aan het de goeie kant van het vliegtuig dus kon alles al even zien. Ja hoor daar was ie dan, Opera House, Harbour Bridge, oee en ook Bondi Beach! Een van mn grootste dromen die nu uit gaat komen! SYDNEY!!!

Verblijf in een gaaf hostel precies hartje centrum, maar een klein beetje over budget.. Maar ach, hoe vaak kom je nou in Sydney, ik bedoel dan mag je ook wel met je centen smijten toch? Helaas omdat ik vroeg aan kwam mocht ik nog niet gelijk inchecken dus moest ik nog even wachten. Daarna ingecheckt en snel de stad in gegaan. Ik ben op slag verliefd! Wat een geweldige stad, en wat een mooi weer haha! Korte broek aangedaan en nooooit meer uitgedaan. Grapje, heb 1 avond in een lange broek gelopen omdat het koud was.... -_-

De stad is geweldig, zoveel leuke dingen en zoveel meer historie dan Auckland. Veel gezien en gedaan in de stad en 's avonds weer gaan koken. Stiekem heb ik dat wel gemist, slapen in hostels.. Altjid nieuwe mensen leren kennen en luisteren naar andermans verhalen. Daardoor wil je ook altijd weer meer gaan reizen. Of ik op dat moment al naar huis wilde, hmmm nee nog niet echt.. Maar ja aan de andere kant was het ook wel even mooi geweest! Een half jaar is bijna verstreken en helaas moet ik ook alweer naar school.

De volgende dag een leuke stadswandeling gedaan door de stad, op plaatsen geweest waar ik anders nooit alleen zou kunnen komen. Omdat ik vrijwel nooit deze leuke plekjes zou kunnen vinden. En de rest van de dag lekker op het dakterras gezeten, en zelf een soort van tapas gemaakt. Wijntje erbij en perfect uitzicht op de Harbour Bridge en eigenlijk zouden we ook het Opera house moeten zien, maar zoals gewoonlijk ligt er weer een Cruiseschip voor. Zoals elke dag...

Melbourne Cup, een vrije dag voor mensen die in Melbourne wonen maar voor mensen in Sydney helaas niet. Maar dat stopt de inwoners van Sydney niet, iedereen maar dan ook iedereen komt overdreven netjes gekleed naar werk en tijdens de lunch stopt iedereen met werken en gaan ze gokken op de paarden. Niet alleen gokken maar er worden ook alcoholische drankjes genuttigd. En niet een beetje... Wil je graag meiden zien die helemaal opgedirkt zijn (met hoedjes en al) maar die zoveel hebben gedronken dat ze de hoge hakken moeten uitdoen omdat ze daar niet meer op kunnen lopen? JA ga dan naar Australië en zorg dat je erbij bent op Melbourne Cup day! Je kijkt je ogen uit! Heb me kostelijk vermaakt, alleen jammer genoeg voelde ik me af en toe wel een beetje underdressed. Ja een nette avondjurk zat nou net niet in mn backpack..

De dag van Bondi???? Yes finally hahaha, eens even een kijkje nemen of er echt zoveel mensen gered worden. Eerst de kustroute gewandeld van Cooge Beach naar Bondi en daar lekker op het strand gelegen. Super lekker weer was het niet dus reddingsacties heb ik helaas niet mogen aanschouwen. Maaaaarr ik had genoeg lef om even naar binnen te stappen bij het Lifeguard torentje. Geen beroemde lifeguards van de serie gezien, maar wel op de foto gegaan hahahaha! Een klein moment van schaamte, maarja je moet wat toch?

Ergens in een zijstraat dichtbij het strand zijn we gaan lunchen en toen sloeg het weer om... Onweer storm en regen, veeel regen. We besloten maar om terug te gaan naar ons hostel. De busrit doet er normaal gesproken 30 minuten over, en nu natuurlijk 1 uur en 45 minuten. Joepie de hele stad stond vast vanwege het weer. En ook een beetje omdat het strand leeg liep.

Donderdag :(, laatste dagje.. Vanavond zal ik het vliegtuig instappen en naar huis vliegen. Een reis van op z'n minst 26 uur, ik keek er nog niet naar uit.... Eerst nog maar even langs de dierentuin dan! Op aanraden van mijn docent ben ik naar de dierentuin gegaan. Die ligt min of meer in de "haven" van Sydney en ik kan je vertellen die Giraffen hebben het beste uitzicht van allemaal. Je keek mooi uit over de brug en het opera house. Geweldig! Een paar uur rondgeslenterd en toen de boot weer terug genomen naar het centrum. Snel mn backpack uit de kluis gepakt en toen ben ik gaan wachten. Even skypen met die en toen met die... Ja de 3 uur vlogen voorbij! Jammer dat ik daarna nog eens 3 tot 4 uur moest wachten. Ohh en vergeet ook niet de 26 uur die ik moest reizen naar A'dam...

Tot snel....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 10331

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 07 November 2014

De andere kant van de wereld!

Landen bezocht: