Skydiven, All Blacks, Happy Birthday! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu Skydiven, All Blacks, Happy Birthday! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu

Skydiven, All Blacks, Happy Birthday!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer halverwege september, ik blijf het zeggen, de tijd vliegt! Vandaag over precies 8 weken ben ik alweer bijna thuis. En over 9 weken heb ik mijn eerste week school alweer achter de rug. Laat ik daar nog maar niet te veel over nadenken, want daar wordt ik nou nog niet echt vrolijk van. Gelukkig duurt dat nog wel even en kan ik hier nog lekker genieten en nog lekker genieten in Australië. Ook is het alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus het werd weer eens tijd..
Augustus was een drukke maand, veel gedaan en gezien. Het eerste weekend van augustus gelukkig vrij gehad en kon ik weer even bijtanken! Jammer dat het niet super weer was, maar toch wel wat leuke dingen gedaan. Zo onder andere ook eindelijk hardloop schoenen gekocht, wezen hardlopen en wat afgesproken met een vriendin.. Helaas ging zij de volgende dag weg uit Auckland, dus daar ook weer voorlopig “afscheid” van moeten nemen. Zondag zulke erge spierpijn gehad van het hardlopen dat ik bijna de hele dag in bed heb gelegen. HEERLIJK!

De volgende 2 weekenden weer op pad geweest met stage. Het ongelofelijke mooie Bay of Islands gezien, wezen sandboarden, cape reinga, 90 mile beach en niet te vergeten de bootcruise naar Hole in the Rock… Dolfijnen gezien, een haai gezien, de blue pinguïn gezien en natuurlijk ook weer furseals! Een slopend weekend maar wel super gaaf, eindelijk naar het uiterste noorden geweest, dat kan nu ook van m’n lijstje afgestreept worden! Het weekend daarop weer een werkweekend naar Rotorua… Laat het weer nou geweldig wezen en kreeg ik de kans om te gaan Skydiven.. Heel stoer zei ik: ja zet mij ook maar op de lijst! Want als het lukt, zou ik dat wel graag willen doen. Wanneer krijg je nou de kans om gratis vanuit het bedrijf te gaan skydiven? Die kans krijg ik waarschijnlijk toch nooit meer, dus die greep ik met 2 handen aan. Het moment dat we vanuit Wai-o-Tapu naar Taupo reden werd ik toch al wel lichtelijk nerveus en kreeg ik een nerveus trekje en lachje.. Heeel vervelend, waarom doe ik dit ook alweer? Wil ik dood? Hahaha, alles was voor me geregeld, ik wist niet eens vanaf welke hoogte ik zou gaan springen en wat ik allemaal erbij kreeg.. Allemaal leuk en aardig, maar wilde me wel mentaal erop voorbereiden, snappen ze dat dan niet? Nadat we de mooie ‘ahum’ pakken aan hadden moesten we wachten totdat het vliegtuig weer terug was en totdat de ervaren skydivers weer terug waren zodat ze weer de lucht in konden en met ons gaan springen.. Het moment dat ik het vliegtuig instapte wist ik dat ik niet meer terug kon… Een klein vliegtuigje dat vol gepropt was met 16 man…. In het vliegtuig werd je helemaal vast gesjord aan de persoon waarmee je uit het vliegtuig springt, wat een ongemakkelijk gevoel.. Je wordt zo dicht tegen die NIET aantrekkelijke gast aangetrokken, hmmm dit is ongemakkelijk. Gelukkig kon ik toch niet meer 100% duidelijk nadenken.. Het moment dat de deur opengaat en de koude lucht in je gezicht komt is een raar gevoel! En al helemaal als je op het randje van de deuropening gaat zitten… Uhh ja ik was zenuwachtig, en JAA ik zou het zo weer doen! Wat geweldig was dat! LOVED IT! Mag ik nog een keer??? Een vrije val van 1 minuut en daarna genieten van het geweldige uitzicht, dat maakt het allemaal nog veel mooier! Een hoogte van 4,5 kilometer, kan het soms nog niet geloven! Maar ik heb dan altijd de foto’s en het filmpje nog, dat filmpje zullen jullie uiteraard niet te zien krijgen! :P
Geweldig weekend gehad! Terug in Auckland werd ik opgehaald door Dawn en gingen we lekker eten! De afgelopen weken veel dinnerparties gehad en veel gelachen met Gemma en Dawn. Jammer genoeg dat Gemma richting het Zuidereiland vertrokken was. Maar ze zou ooit terugkomen! :)

Zaterdag 23 augustus, de dag! Pff wakker worden met een gigantische kater…. Hmm heb me wel eens beter gevoeld, gelukkig was het zonnig en kon ik lekker in de zon gaan zitten. Die benen moesten een kleurtje krijgen, man oh man die zijn wit! Heb wel eens bruinere benen gehad. Gelukkig hier is de zon vrij fel en voelde het niet als 15 graden maar eerder als 25! Vandaag niet veel kunnen doen, omdat m’n kater de overhand had… Rond een uurtje of 6 werd ik opgehaald omdat we naar de All Blacks gingen, en natuurlijk moest daar even op gedronken worden.. Maar m’n maag zat daar niet op te wachten, maar beter advies dan dit kon ik niet krijgen.. Een kater? Altijd blijven drinken dat gaat de kater weg.. hahaha nou het ging niet van harte dat kan ik je wel vertellen! Met de trein naar het stadium en daar onze plekjes opzoeken.. We hebben helaas de haka moeten missen omdat ik naar de wc moest, jammer dat die er niet waren op het station………… We zaten zowat op het veld en konden de zweetlucht van de All Blacks of de leuke Australiërs zowat ruiken, 3e rij vanaf het veld! Oelalaa heb m’n ogen uitgekeken.. Maar wat een monsters lopen er ook tussen, die wil je zeker niet ’s nachts tegenkomen…. De All Blacks hadden de Australiërs de grond ingeboord, 50-25… Wat een afgang voor die Aussies! Op weg naar huis een klein ongelukje gehad, een vriend waarmee we waren was gevallen waardoor ik de full experience mocht ervaren. Met de ambulance door Auckland naar het ziekenhuis.. 1 ding kan ik je vertellen, lekker heb ik zeker niet geslapen zaterdagnacht. Zondagmorgen weer in de zon kunnen zitten en ik was blij dat ik eindelijk wat kleur had gekregen! Zo waren ook m’n sproetjes weer terug op m’n gezicht! Jeeeej  En het leuke bericht gekregen dat Gemma weer terug kwam naar ‘huis’!

Het volgende weekend, pff een zwaar weekend… Vrijdagavond was Gemma weer thuis gekomen, dus we besloten dat daarop gedronken moest worden, en dat hebben we gedaan.. S avonds de stads nog in geweest met Andrea maar dat was geen succes. Te veel gedronken, dus we besloten maar naar huis te gaan… Andrea oftewel Andy had al gemerkt dat ik ietsjes te veel had gedronken, de berichtjes in het Engels waren niet meer correct… Ook zou ik m’n telefoon moeten blokkeren als ik heb gedronken, het gaat niet altijd even goed…. Thuis nog lekker toast zitten eten en daarna maar naar bed gegaan… Zaterdag lekker niks en zondag met Dawn en Gemma naar Piha geweest! Regen storm en het strand, een leuke combi! Altijd genieten is dat, helemaal happy als het zulk weer is. Grote golven en dat betekend hier in NZ, surfers! Hahaha oelalala, naja beetje jammer dat het vooral veel oudere mannen waren of nog broekkies… Wat een teleurstelling.. Toen we thuiskwamen ben ik maar alvast begonnen met het maken van een overheerlijke zelfgemaakte APPELTAART! Jaaa het was mn verjaardag op maandag, dus daar horen appeltaart en cupcakes bij! Al zeg ik het zelf, de taart smaakte goed en de cupcakes waren heerlijk!

Jammer dat ik niet goed kon slapen maar om dan alle leuke en lieve berichtjes te lezen is GEWELDIG! Dankjewel allemaal die me niet zijn vergeten op m’n verjaardag! Ondanks dat ik niet thuis was in NL voelde ik me echt jarig! Als ik thuis kom dan doen we er een drankje op. Maandagavond lekker uiteten geweest met de nieuwe stagiaire en met Julia en m’n bazen! Gezellige avond gehad en ’s avonds gezellig een filmpje gekeken met Gemma!

Ondertussen leven we alweer bijna 2 weken later, en staat er voor dit weekend weer een werkweekend op de planning! Hopen dat het weer mee zit.. Dat weet je hier namelijk nooit…

Over 2 weken ga ik op tour voor 2 weken. Daar kijk ik echt naar uit! 2 weken naar het zuidereiland, kom maar op! Sommige dingen heb ik nog niet gezien tijdens het backpacken dus ben benieuwd wat ik nog allemaal voor moois ga zien..

Zoals ik in het begin al zei, nog maar 8 weken en dan zit ik weer thuis. Kijk er naar uit om sommige mensen weer te zien. Heb al een mooie motorvakantie in gedachten om vrienden te bezoeken in Europa! Ben benieuwd!

Dikke kus uit NZ!

  • 12 September 2014 - 10:22

    Lia:

    Zo heel verhaal. Zoals je het beschrijft moest ik lachen

  • 13 September 2014 - 13:16

    Lisan:

    Volgens mij heb ik dat filmpje nog ergens hahaha. Nog 8 weekjes, ik tel af. Missyouu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 10335

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 07 November 2014

De andere kant van de wereld!

Landen bezocht: