Alweer 1 week voorbij! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu Alweer 1 week voorbij! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu

Alweer 1 week voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het gaat heel snel allemaal, de eerste week is alweer voorbij! Vorige week maandag vertrok ik dan van Schiphol en de eerste stop was Abu Dhabi. Tijdens deze vlucht niet super veel geslapen en was behoorlijk gaar toen ik op het vliegveld van Abu Dhabi aankwam. Wat niet erg handig was, want wat een vervelende luchthaven is dat.. Zoveel verschillende richtingen heb heel wat rondjes gelopen, maar uiteindelijk toch bij de goeie gate uitgekomen en daar moest ik helaas nog 3 uur wachten.. Dus ben ik daar maar aan mn boek verder gegaan die ik op Schiphol had gekocht! Veel pagina's verder mocht ik dan weer eindelijk gaan boarden en zat ik snel weer in het vliegtuig op weg naar de volgende stop: Singapore! Weer een vlucht van zo ongeveer 7 uur, maar gelukkig hoefde ik op Singapore niet zo lang te wachten, maar 1,5 uur en dat ging heel snel voorbij! Na vervolgens weer een vlucht van zo'n 7 a 8 uur te hebben gehad had ik lekker te tijd om uit te rusten.... Wat eeen DRAMA...... 9 uur wachten op een vliegveld is 3x niks!! Brisbane is een vrij klein vliegveld en er was dus niet zo heel veel te doen dan in een stoel te zitten en wat te eten. Er waren wel wat winkeltjes, maar vooral veel souvenirs en aangezien ik daar nog geen ruimte voor heb in mn backpack of in mn gewone tas kon ik helaas niks kopen!

Wat wel heel fijn was, is dat ze een douche hadden.. Dus kon eindelijk even douchen! Na lekker gedoucht te hebben ben ik op de loungebanken gaan zitten en verder gaan lezen in mn boek.. Maar na een uurtje was ik dat ook weer beu dus ben ik maar wat rondjes gaan lopen, je moet toch wat hé! Gelukkig hadden ze ook een buitenruimte (rookruimte) en kon ik nog even lekker in het zonnetje zitten en genieten van de eerste zonnestralen. Maar zodra ik ging zitten en mn ogen dicht deed viel ik in slaap en gleed ik bijna van mn stoel af.. Redelijk wat pogingen gedaan om wakker te blijven maar dat viel vies tegen. Dan toch maar naar binnen gaan en kijken of ik mezelf wakker kon houden. Maar ook binnen viel ik telkens in slaap... Jammer hoor, want ik moest wel wakker blijven om alvast een beetje te wennen aan het feit dat het hier nu 10 uur later is dan in NL. Na 9 uur te hebben gewacht had het vliegtuig helaas ook nog een half uur vertraging, dus moest ik nog langer wachten. Maar al met al ging het vrij snel en zat ik rond half 7 in het vliegtuig! Op naar Christchurch de eindbestemming van mijn vlucht! Eenmaal in het vliegtuig was ik al vertrokken voordat we überhaupt waren opgestegen, waardoor ik ook weer mn avondeten miste en geen bezoekersvisum had gehad... Dus bij aankomst bij de douane in Christchurch moest ik alsnog een kaart invullen en dat duurde wel eventjes. Tegen de tijd dat ik de kaart had ingevuld lag mijn backpack al op de bagageband en kon ik zo doorlopen, naja dat dacht ik... Eerst weer door de scan door (in nz mag je namelijk niks invoeren en zijn ze daar heel streng op).. Met mn slaapkop liep ik verkeerd en dat werd natuurlijk direct gezien, dus moest ik weer terug! Hahaha, achteraf kan ik er wel om lachen maar op dat moment was ik zo gaar en chagrijnig dat ik het echt niet leuk vond! Op naar de shuttlebus die me naar mn hostel zou brengen.

Pff Christchurch is maar een spookstad als je er 's avonds doorheen rijdt. Hing lage mist en er liep niemand over straat (logisch het was al 1 uur geweest). Eindelijk aangekomen bij mijn hostel, kreeg ik het niet voor elkaar om de deur open te krijgen dus moest ik de nachtmanager wakker maken. Die liet me gelukkig snel binnen en ik kon eindelijk gaan slapen, maar eenmaal in bed kon ik niet slapen.. Op een kamer met 3 jongens en bah wat stonk het er.. Oké, dat doe ik dus niet meer als ik voor het eerst ergens aankom.. Tegen de tijd van 5 uur, viel ik eindelijk in slaap tot een uurtje of 8. Die dag ben ik naar het strand geweest, een mooie plek waar veel surfers zaten en een openbare bibliotheek op een pier. De pier helemaal afgelopen en even lekker uitgewaaid! Daarna nog even een stukje over het strand gelopen en vervolgens wat kleine boodschapjes gedaan en terug richting het hostel gegaan.. Daar de planning voor de volgende dag gemaakt, want ik zou de volgende dag (vrijdag 9/5) alweer verder gaan. Dus maar een busticket gekocht naar Dunedin en het hostel geboekt voor de komende 2 nachten. 's Avonds hadden ze een soort van feestavond, er werd beerpong gespeeld, maar ik heb alleen maar gekeken want ik was zoo verschrikkelijk gaar... Snel naar bed en hopen dat ik iets beter zou slapen want ik zou de volgende morgen de bus van kwart voor 7 nemen richting het stadscentrum en dan vanuit daar richting Dunedin.

Gelukkig had ik alles al ingepakt en kon ik zo mn backpack meenemen en mn tanden poetsen in de badkamer. Jammer genoeg was de beerpong een groot feest geweest en had iemand 1 van de 2 wc's ondergekotst en stonk het er heel erg. Dus alles maar snel snel gedaan en maar in het trappenhuis gewacht totdat het tijd was om naar de bus te gaan.

Daar stond ik dan bij de bushalte, niet wetende welke bus ik moest nemen en waar ik moest uitstappen maar we gingen het proberen... Uiteindelijk toch maar even aan de buschauffeur gevraagd welke bus ik moest hebben en die verwees weer naar een andere halte, maar ik ging die absoluut niet nemen want ik had geen zin om weer verder te lopen dus vervolgens toch maar in de bus gestapt en op centraal station uitgestapt! Vanaf daar zou ik weer een bus moeten pakken, maar die gingen voorlopig nog niet en ik moest de andere bus halen... ( er gaat er maar 1 per dag) Dus even de weg gevraagd en toen maar gaan lopen met die belachelijk grote backpack en mn andere 2 tassen, gelukkig was er nog vrij weinig leven op straat dus ik werd niet gek aangekeken.

JEEEEJ I finally made it to the busstation! De bus gevonden en ik kon lekker onderuit gezakt gaan zitten en genieten van mn 6 uur durende busrit naar Dunedin.. Super mooie omgeving en volop genoten van de natuur! De eerste bergen en de eerste SCHAPEN gezien, en wat zijn er veel schapen! Niet normaal!! Eindelijk kunnen genieten van de mooie vergezichten en gelukkig was het ook goed weer!
Eindelijk aangekomen in Dunedin, op zoek naar de bus die me verder kan brengen in de richting van mn hostel! Gelukkig redelijk snel gevonden en het hostel was ook makkelijk te vinden. Als je over Dunedin leest, lees je vooral over de steile hellingen, en ja natuurlijk lag mn hostel op een helling.. Ik moest hoe dan ook naar mn hostel dus hop op naar boven! Ingecheckt en wel, lekker even alles een plekje gegeven en weer terug naar beneden naar the city centre! Kijken waar alles zit en op zoek naar een I-site oftewel een VVV-kantoor. Daar een hele leuke excursie geboekt voor de volgende dag. Daarna lekker terug gegaan en op tijd gaan slapen!
Zaterdagmorgen zou er een markt zijn, waar allemaal lokale lekkernijen te koop zouden zijn en ik was van plan om daar naartoe te gaan. Maar eerst nog even skypen met thuis! Ik mis ze wel, en was heel blij om ze even te horen en te zien! Daarna snel naar de markt toe, ik had verwacht dat het koud zou zijn.. Dus ik had natuurlijk veel te veel kleren aan en tegen de tijd dat ik bij de markt kwam had ik mn jas alweer uit! Wat groentes en lekkere scones en een blueberry muffin gekocht! Heeerlijk! Maar na een rondje over de markt had ik het alweer gezien, dus maar richting het centrum gelopen en lekker in het zonnetje een cappuccino bestelt en wat gelezen over de omgeving! Later zou ik bij het hostel worden opgehaald dus moest ik weer snel terug naar het hostel en daar even wat spulletjes brengen en weer meenemen voor de excursie! Toen ik beneden kwam stond de gids al klaar en ze vertelde me dat haar ex-man een Nederlander was! Wat een toeval, en zo hebben we heel wat verhalen uitgewisseld en wist ze ook veel Nederlandse lekkernijen! Altijd leuk om met iemand te praten die ook wat van Nederland weet! Vervolgens nog wat mensen opgehaald en toen richting Peninsula van Otago! Hele mooie route die je naar het puntje van het schiereiland brengt waar de Albatrossen wonen. Albatrossen zijn de grootste vogels die op land broeden. En dit is tevens de enige plek op aarde waar je dat kan zien! Daarna namen we een mooie offroad weg (wat was ik jaloers toen ik de boeren op de quads tegenkwam) richting een afgelegen strand waar de zeeleeuwen en pinguïns leven. De zeeleeuwen zijn echt gigantisch en ook nog eens snel, ze kunnen namelijk op land 20 kilometer per uur rennen… Tsja en als ze dan opeens gaan rennen, maak dan maar dat je weg komt! Een geweldige ervaring om deze beesten van zo dichtbij te zien! Ook liepen er pinguïns over het strand! Wat een gave beestjes zijn dat! Ook nog zeehonden gezien, andere dan die we hier in Nederland kennen.. Ze hadden ook baby zeehondjes, schattig om te zien!
Zondag was het echt prachtig weer, dus ging ik met 2 Engelse meiden naar het Surfersstrand. Mooie grote golven en natuurlijk surfers! Daar deed ik het voor!!! Daar lekker aan de boulevard gezeten en wat gegeten en vervolgens weer terug naar het hostel lopen.. Jammer genoeg hadden we niet de goeie weg terug genomen en duurde het uit eindelijk veel langer en moesten we de steile weg omhoog lopen…. Dat heb ik geweten, ’s avonds voelde ik mn benen nog tintelen en ben ik eigenlijk niet meer uit bed gekomen behalve om mn eten uit de koelkast te halen en op te eten!
Maandag 12 mei, alweer een week weg van huis! Maar het voelt eigenlijk veel langer al.. Vandaag maar eens wat cultuur gaan snuiven en naar een museum, moet schijnbaar heel leuk en interessant zijn! Het weer hielp niet echt mee, het regende dus het was echt een dag om binnen door te brengen. Het museum was echt heel leuk en interessant! Veel informatie over de omgeving en over de Maori’s! Toen werd het tijd om de bus voor de volgende dag maar eens vast te gaan leggen en een hostel te gaan boeken! Lekker geluncht in een gezellige bar in het centrum van de stad, en daar ook alvast een kleine planning gemaakt voor de rest van de komende 4 weken! Maar over het noordereiland daar ben ik nog niet helemaal over uit hoe en wat ik ga bezoeken! Toen maar terug naar het hostel gegaan en wat eten gekookt! En alvast mn backpack ingepakt voor morgen want ik ga dan weer verder naar Queenstown!
Dinsdag morgen ging de wekker alweer vroeg, want ik zou nog even skypen met thuis omdat ik in Queenstown geen internet zou hebben.. Dus voor mij was het vroeg maar voor thuis was het al laat….. En de verbinding was slecht, maar het was fijn om ze weer even te hebben gezien en te hebben gesproken! ’s Middags mn backpack gepakt en op de bus gestapt richting de university van Otago en daar moest ik op de intercity stappen die mij zou brengen naar Queenstown. Ik moest nog 1 keer overstappen en daar stond dezelfde Nederlandse vrouw die ik de vorige busreis ook al was tegen gekomen.. Was wel leuk, maar wat een aparte vrouw is dat zeg! Gelukkig ben ik een paar keer in slaap gevallen om niet heel de tijd naar haar te luisteren ;)! De busreis zou zo ongeveer 4 uur duren en ging door een super mooie omgeving! Jammer dat er nog geen sneeuw ligt, maar dat maakt opzich niet uit. Het blijft een super omgeving! Rond 6 uur kwam ik dan eindelijk aan in de stad waar het bungeejumpen is ontstaan! Snel naar het hostel gegaan om in te checken en alles op orde te krijgen! Wat eten gekookt, pasta alweeeer… Daarna een lekkere warme douche en in bed een boek lezen, ik was kapot! Terwijl ik niet echt veel had gedaan! Weer heerlijk geslapen en ik werd pas wakker na half 10, dus heb zeker lang genoeg geslapen  Vanmorgen een tour geboekt naar Milford Sounds en daar ga ik morgen naartoe! Ben benieuwd hoe dat is, moet schijnbaar echt heel mooi zijn.. En ze geven mooi en zonnig weer af, dus wie weet! Voor hier is dat best bijzonder, dit is namelijk de natste plek in NZ. Dus hopen dat het morgen zonnig is!
Straks nog even met de Gondel naar boven genieten van het uitzicht! Ben benieuwd!

Dit was het voor de afgelopen week, ben nu alweer een week in NZ, dus alweer 1,5 week van huis weg! Ik begin het steeds minder erg te vinden dat ik alleen reis en kan steeds makkelijker contact leggen met anderen… Vind het nog steeds wel een beetje moeilijk om op iemand af te stappen, maar dat komt vanzelf wel!
Dikke kus uit Queenstown, Nieuw Zeeland!

p.s. sorry voor het lange verhaal! :P

  • 14 Mei 2014 - 12:51

    Martine:

    Olaaa!

    Wat leeeeeuk om te lezen haha. Pffff, die reis zeg, echt niet normaal.. Gelukkig is de terugreis nog heel ver weg, haha. Leuk om te lezen wat je daar allemaal ziet en mee maakt :) Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Byeeee, x

  • 17 Mei 2014 - 12:00

    Kees Kole:

    Dat wordt een avonturenroman! Een avontuur is het zeker en erg leuk om op deze manier " mee te reizen ". Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 10334

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 07 November 2014

De andere kant van de wereld!

Landen bezocht: