Apple Crumble, relaxen en Dunedin! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu Apple Crumble, relaxen en Dunedin! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ingrid Vroman - WaarBenJij.nu

Apple Crumble, relaxen en Dunedin!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Mijn laatste bericht was vanuit Kaikoura, zo ongeveer 2,5 week geleden.. Tijd om maar weer eens wat van mezelf te laten horen! Zal 2 verslagen plaatsen zodat het niet te veel lezen is in een keer! ;)
2,5 week geleden ben ik vanuit Kaikoura naar Picton gereisd met de bus natuurlijk! Was een korte busrit van zo ongeveer 2 a 2,5 uur.. Dus dat viel alles mee. Bij aankomst in Picton kregen we warm onthaal door de super vriendelijke eigenaar, The Villa kan ik iedereen dan ook aanraden! Wat een top hostel is dat, echt gewoon geweldig! Na lang en uitgebreid gepraat te hebben krijgen we (Moa en ik) de kamer toegewezen. Een 10 persoonskamer en het was lekker rustig zei de eigenaar. Dat was gelukkig ook zo, maar 1 ander meisje zat in de kamer. Een andere reisgenoot die we eerder in Nelson waren tegengekomen was al eerder aangekomen in Picton en zat ook op ons te wachten. Nadat we alles hadden klaargemaakt (bed moet je zelf opmaken) gingen we een stukje wandelen. Een leuke tocht langs de Sounds. Mooi weer dus weer mooie foto’s kunnen maken!
’s Avonds rond een uurtje of 8 zaten we met z’n alle met smart te wachten op de Apple crumble! Heerlijk was die, en ik was blij want ik zou hier namelijk nog een paar dagen langer blijven dus kon ik vaak genieten van de warme Apple Crumble met ijs! Daarna gezellig met z’n allen bij de openhaard gezeten en gekletst! Dit was de laatste avond met mijn Zweedse reisgenootje en het Duitse reisgenootje ging me ook verlaten, want zij gingen naar het noorder-eiland. Dus ik bleef alleen achter in het bruisende Picton. De volgende morgen werd ik helaas al vroeg wakker, maar dat betekend dat ik altijd tijd heb om te skypen met thuis, dus dat werd dan natuurlijk ook gedaan! De rest van de dag niet veel gedaan.. De meiden naar de ferry terminal gebracht en ze uitgezwaaid en toen was ik weer alleen :( Maar niet lang getreurd want ’s avonds onder het genot van de Apple crumble alweer nieuwe mensen tegengekomen en dan ook gezellig weer mee rond de tafel gezeten!
Zaterdag heel de dag binnen gezeten, wat een *** was het! Het kwam met bakken uit de hemel, dus maar lekker vanalles op mn computertje bijgewerkt.. Helaas niet mn blog, had ik beter maar wel kunnen doen! Alle mooie en leuke dingen op papier gezet en doorgezonden! ’s Avonds afgesproken met een meid uit Zwisterland om zondag een mooie tocht te gaan lopen! En de volgende morgen bleek dat er nog iemand mee ging. En jeeeej het waren van de keer geen Duitsers! Het was een Engelsman! Eindelijk een beetje een gemixt gezelschap. De eigenaar van het hostel had gezegd dat de tocht ongeveer 3 uur zou duren.. Maar achteraf kan ik je vertellen dat wat de Kiwi’s je vertellen, je maar met een korreltje zout moet nemen. We hadden er achteraf namelijk 4,5 tot 5 uur over gedaan.. Misschien ook wel omdat het vrij glad was omdat het de dag daarvoor veel had geregend maar toch.. Zonder gladheid loop je dat ook niet in 3 uur.. De tocht was geweldig en was het waard, die 5 uur lopen! Het mooie landschap en de zon die weer scheen, maakte het helemaal af! De Malborough Sounds zijn geweldig mooi! Bij aankomst wilden we graag de hotpool in, maar die was helaas al bezet en moesten we wachten. En na een tijdje konden wij dan ook eindelijk.. Eenmaal in de hotpool, bleek die het niet meer goed te doen.. En dus waren we kou aan het lijden! Er maar weer snel uit en dan maar warm gaan douchen!
De volgende dag helaas weer afscheid moeten nemen, maar wel besloten om elkaar dinsdag weer in Christchurch te ontmoeten. En wat een toeval, de jongens die de dag daarvoor in de hotpool zaten waren Nederlanders! Dus daar heb ik natuurlijk ook nog even mee gepraat, altijd leuk om Nederlanders tegen te komen! De rest van de dag een beetje door het plaatsje gelopen en mn boek uitgelezen.. En voor de rest niks eigenlijk..
Dinsdag eindelijk is het zover, vandaag weer richting Christchurch om daarna weer naar Dunedin te gaan! ’s Morgens eerst een warme chocomel gaan drinken met een franse meid en daarna de bus naar Christchurch! De busrit duurde ongeveer 6,5 uur.. Maar dan heb je ook wat! Weer mooie routes gezien maar ook weer heerlijk veel geslapen in de bus! Bij aankomst in Christchurch werd ik al opgewacht door het Zwitserse reisgenootje en gingen we samen alvast koken, want de Engelsman zal ook vast vroeg of later wel verschijnen! Omdat het haar laatste avond in NZ was, had ze veel inkopen gedaan.. Wijn en ijs met frambozen als toetje! JEEEEEJ hahaha, heerlijk genieten dus! Gezellige avond gehad en weer veel gelachen.
Woensdag morgen ging de wekker vroeg, weer afscheid nemen… Zij ging naar huis ik naar Dunedin en hij bleef nog in Christchurch! Nadat we haar op de bus hadden gezet, volgde ik niet veel later…. Daar ging ik dan, weer terug naar het leuke Dunedin! De busreis had ik al eens gemaakt, dus ik kon lekker gaan slapen! Want ik had de afgelopen nacht niet veel geslapen, iemand die rare geluiden maakte, een snurker en ga zo maar door! Dus al met al, die 6 uur in de bus kwamen precies goed uit! Rond 2 uur kwam ik aan in Dunedin, snel de bus naar het centrum en daar weer een beetje rondgehangen! Het is en blijft een super leuke stad! Lekker rustig aan gedaan en ik kwam weer veel bekende dingen tegen! Ik kon hier een paar dagen bij een vriend blijven, en daar zeg ik geen nee tegen! Super lief dat ik daar mocht blijven!
Vrijdag dan eindelijk naar de Moeraki Boulders! Grappig om die “dino-eieren” te zien! Jammer dat het hoog water was, want je kan grappige foto’s maken.. Maar toch nog leuke foto’s gemaakt! En een roadtrip is altijd super leuk! Lokale nieuw zeelandse cider geproeft! Ohh dat is lekker!!! ’s Avonds heerlijk zelfgemaakte pizza gegeten en lekker films gekeken. Ook kwamen er wat vrienden langs en daarmee gekletst! Zaterdag richting de stad om een beetje te winkelen, helaas de bus gemist dus moesten we lopen.. Maar ach dat maakt ook niet uit!! Weer lekker actief bezig geweest :) En eindelijk warme sokken gekocht, want ik heb zulke koude voeten gehad! Nu lekker sokken met merino wol erin! Daarna klaar maken voor een feestje van 2 van z’n vrienden! Spannend want ik kende er bijna niemand, dus weer eens wat anders! Maar het was een super feest, de kiwi’s zijn super aardig en heb het super naar me zin gehad! Thanksss!! Zondag morgen, ging de wekker vroeg want ik zou gaan skypen.. Maar als ik de avond ervoor niet zo diep in mn glaasje had gekeken had ik het berichtje beter gelezen en had ik geweten dat het niet ’s morgens moest zijn maar ’s avonds en had ik langer kunnen slapen…… Maar oke toch gezellig geskyped en veel bekenden vanuit de voetbalkantine vanuit krabbendijke gezien! Thanks heleen, was leuk!! Daarna weer snel terug naar bed, wat niet lukte overigens.. Daarna maar samen naar het strand gegaan en wat fish and chips gegeten, helpt tegen de kater! Snel mn backpack ingepakt en daarna helaas richting de bus! Ik had nog wel veel langer in Dunedin kunnen blijven, maar moest echt weer terug naar Christchurch want ik zou maandagmorgen vroeg vliegen naar Wellington.. Ik zeg nooit nooit, wie weet ga ik nog wel eens een weekendje terug naar Dunedin! Thank you for let me staying in Dunedin! Met veel moeite stapte ik de bus in richting Christchurch.. Weer een busrit van 6 uur, en bij aankomst snel naar de bushalte om de bus te halen naar het vliegveld. Jammer genoeg had ik de bus gemist en moest ik een uur wachten in de vrieskou (want het vroor).. Gelukkig kwam de bus nog wel opdagen na een uur en was ik binnen 20 minuten op het vliegveld. Een mooie stoel uitgekozen want hier zou ik de rest van de nacht doorbrengen. Je bent een echte backpacker of niet, en dan slaap je maar gewoon op het vliegveld! Ik heb misschien 1,5 uur geslapen en gelukkig nog wat kunnen skypen maar comfortabel en warm was het zeker niet! Dat was dan ook goed aan mij te zien de volgende dag in Wellington. Eenmaal in het vliegtuig, om 06:55 uur, was ik dan ook meteen vertrokken.. Gelukkig nog wel de bergen van Kaikoura kunnen zien! En binnen 50 minuten stond ik dan weer met beide voeten op de grond. Hoeraaa het noorder-eiland!
Dikke knuffel en kus uit NZ!

  • 06 Juni 2014 - 11:25

    Walter:

    Ha die Ingrid,

    Super leuk om je verhalen te lezen! Veel Succes alvast met je stage daar!

    Groetjes vanuit Madagaskar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 10329

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 07 November 2014

De andere kant van de wereld!

Landen bezocht: